Ett nytt liv att älska

Idag har vi träffat lille E!! Han är nu fyra dagar gammal och väger 1184 gram! Naturligtvis är han det sötaste som finns! 😊💕  Alla på min ”de-viktigaste-människorna-i-mitt-liv-lista” har fått flytta på sig ett steg!!! För först och viktigast på den listan är numera lille E!!! ❤️

Det är otroligt att man kan var så liten och ändå fungerar allting, finns allting! Egentligen är det konstigare att allting fungerar – varje gång ett barn föds – än att det inte gör det! Det är ju så otroligt mycket som ska stämma! Varje barn är verkligen ett under och ett mirakel!! Oavsett om allting funkar eller inte! Varje barn är en unik individ och har rätt att bli älskad för den de är!!

Jag önskar för E, och för alla barn som föds, att de ska få växa upp i kärlek! Att de ska få veta att de är älskade och fantastiskt oavsett vad som händer! Att de är värdefulla och viktiga – för sin familj – men också för att varje barn, varje människa, har en plats att fylla på denna jord!! 

Jag vet att det inte är så, men jag kan ändå önska att alla barn ska få uppleva det, och göra det jag kan för de barn som finns i mitt liv och runtomkring mig! Om alla vuxna gav minst ett barn den uppmärksamhet och kärlek som alla barn behöver för att växa upp och blir trygga i sig själva, så skulle fler barn få med sig insikten om att de är viktiga! Ett barn som lär sig och får uppleva att kärlek är kravlös kommer också att kunna älska sig själv och ge kärlek till andra!! Det är det finaste och viktigaste vi kan ge våra barn!! ❤️

Jag längtar efter den dagen då jag kan få hålla vår lille E! Få snusa på honom och känna hans varma hud mot min! För att han är det mest underbara som finns just nu! Och för att han påminner mig om hur mycket jag älskar mina barn! Påminner mig om all den kärlek jag har fått ge och ta emot av dem! ❤️

Det är spännande och härligt att vi får ge oss ut på en ny resa nu – tillsammans med lille E och hans underbara, fantastiska föräldrar! Att få följa ett nytt litet liv och att tillsammans med honom få upptäcka världen på nytt!! 

Jag önskar er alla kärlek och omtanke från de människor ni har omkring er! För kärlek fyller livet med mening!! ❤️

Ha en fin kväll!!

Kramar Catharina 💕

Två sovande älsklingar!! ❤️❤️❤️

 
  
   

2 reaktioner på ”Ett nytt liv att älska

Kommentera

