Krukor och kärlek

”Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken.” ❤️
Ibland är det verkligen de små sakerna som förgyller livet! Igår hittade jag en sån fin kruka i vår lilla Ica-affär i byn! På den står brottstycken av texten ovan; Kärlekens Lov, och jag var bara tvungen att köpa den!!! Eller faktiskt två….. 😊❤️
Jag tycker väldigt mycket om den texten! Den påminner mig om vad äkta kärlek är! Jag tror att vi alla kan behöva påminnas om det ibland – när livet bara känns som vardag och kärleken drunknar i veckohandling, tvätt, skjuts av barn, småbarnsliv, tonårsstök, middagsplanering, vardagspussel….. Då kan vi behöva stanna upp, se på vår partner och påminna oss om vad det var vi blev förälskade i hos varandra! Hitta kärleken i vardagen! För om vi vill att kärleken ska vara störst för oss så måste vi också ta hand om, vårda och vara rädd om den och om varandra! ❤️

   
 

Idag har vi haft ösregn!! Verkligen ösregn hela förmiddagen! Men vid lunchtid klarnade det upp och blev både varmt och soligt! Då tog jag och hela flocken en långrunda ner till havet och njöt av naturens underverk – både i skogen, i skärgården och över havet! 

   

   

Medan vi stod där mulnade det upp igen och vi hann precis hem innan ösregnet var tillbaka! Perfekt tajming! Vi fick sol och promenad, och sedan kunde vi kura ihop i soffan och lyssna på regnet! En bra dag! 😊

Resten av kvällen sov jag bort, medan D målade farstun! Ibland kan en dag som har börjat bra bli en riktig tröttdag i andra änden, eller tvärtom! Man vet aldrig med den här utmattningen hur en dag ska bli – det är verkligen stund för stund! Men det är bara att gilla läget och anpassa livet därefter….. 

Nu ska vi göra kväll här, så jag önskar er alla en fin kväll!! Var rädd om dig själv, om de du älskar och om kärleken!! 💕 

Kramar Catharina ❤️

   
 

Kommentera

