En dag för tacksamhet 

Hej alla fina mammor och inte-mammor! Visst är det härligt med en dag där vi får uppmärksamma alla fantastiska, duktiga, grymma supermammor! För även de dagar då vi inte känner oss som supermorsor så räcker vi till! Så länge vi ger kärlek och omtanke!

Men för mig är den här dagen i första hand en dag för tacksamhet!

Vi har haft en fin dag tillsammans med min mamma, hennes man och min bror! Ikväll kom J hem från Summer Burst och jag fick den mest underbara present jag kunde tänka mig en sådan här dag! Ett armband med mina barns namn och en ängel för vårt änglabarn Ida!!! Så himla fint!! Mina tre hjärtan ❤️❤️❤️ som jag alltid bär med mig i mitt hjärta!! 

  

Men jag kan inte låta bli att tänka på alla barn som inte har trygga mammor. Barn som älskar sina mammor, men inte kan få den trygghet och kärlek som barn behöver. Jag tänker på alla som inte har sin mamma kvar i livet, som saknar sin mamma. Jag tänker på alla mammor som inte har sina barn kvar – av olika skäl. Jag tänker på alla som önskar och längtar men aldrig fick bli mammor – av olika skäl. 

Vi har alla en mamma – en mamma att tacka för att vi finns till! Oavsett hur våra liv ser ut så har vi fått det tack vare våra föräldrar! Så även den som inte kan, orkar eller vill ge sin mamma en tanke, en present eller en blomma idag har ändå fått sitt liv genom henne – kanske får den här dagen då vara en dag att vara tacksam för det liv vi har fått! 

Jag är tacksam för min mamma – av många skäl, men bland annat för att hon gav mig livet så att jag kunde ge det vidare till mina barn, som får ge det vidare till sina barn! En dag att vara tacksam för mycket! ❤️

Jag ville ge alla kvinnor en stor bukett idag! En bukett för att du är du, för livet, för tacksamheten och för kärleken! Och jag hoppas att dagen har varit underbar!! ❤️

Oavsett om du är mamma eller inte så är du fantastisk, underbar och värdefull för någon!! Du är fantastisk, underbar och värdefull för att du är du!! Var rädd om dig! ❤️

Kramar Catharina 💕

   
   

Kommentera

