En dag för kärlek, omtanke och respekt 

Den här dagen har bestått i ett besök på en underbar handelsträdgård, och en ev magsjuka på gång…. Det andra förtog nöjet av det första lite grann! 

Jag hoppas att er dag har varit fin! Att ni har kunnat njuta av allt underbart som naturen bjuder oss på, av sol och värme, av att vi har förmånen att få leva i frihet och trygghet! Av att vi får leva i ett land där fred råder! Av att vi får säga vad vi tycker och tänker! Av att vi får argumentera och diskutera våra åsikter! 

Jag tror att vi behöver öva oss på tolerans och respekt, på att kunna bemöta andra människors åsikter och sätt att leva och tro, utan rädsla och hat! På att se olika som något positivt och berikande! På att våga vidga våra egna snäva ramar genom att möta det som är annorlunda! 

Jag är tacksam för att jag får leva med mångfald – på många olika sätt!! Jag önskar oss alla att vi ska våga öppna våra hjärtan och sinnen för varandra – oavsett kön, sexuell läggning, tro, kultur, förmågor….. Jag önskar att vi alla ska se varandra som resurser, som möjlighet till att utvecklas och växa som människor! 

Jag tänker att vårt lands gränser aldrig får bli gränsen för vår vilja till kärlek, omtanke och respekt! ❤️ 

Kramar Catharina ❤️

Resultatet av dagens tur till handelsträdgården blev en rhododendron, tre rosenbuskar och tio lavendel! Och vi skulle bara åka dit för att titta, för att kunna börja planera hur vi vill ha det i vår trädgård…. Nåja, vi börjar planera när vi har grävt ner det vi köpte idag!! 😊

   
 

Kommentera

