Övning ger färdighet

  

I eftermiddags tog jag och älsklingen paus från vardagen och hade picknick vid havet!! Jag älskar verkligen den här platsen på jorden som jag numera kan kalla hemma!! Och ibland behöver vi alla ta paus från vardagen och göra något helt annat! Inget märkvärdigt – ett par wraps från Ica och en flaska vatten. Mer behövs inte! 

Jag har de senaste tre åren fått lära mig den hårda vägen (och övar än) på det där med att stanna upp, bryta det man håller på med och göra något man vill och tycker om att göra! Vikten av att stanna upp och bara vara – med sig själv, med dem man älskar! Ibland är livet krokigt, rörigt, jobbigt…..men mitt i allt det där som känns svårt så finns det alltid små små glimtar av ljus och lycka! Det gäller att hitta dem, se dem, ta tag i dem och njuta av dem! Inte för att de löser något eller tar bort det som är tungt, utan för att de ger oss kraft, ork och energi att fortsätta där vi var innan vi stannade upp!! Som min doktor så klokt sa: ”det är ingen idé att springa fortare än man orkar. Då får man bara stanna längre för att återhämta sig.” Om vi tar små pauser ofta så orkar vi mer, så känns livet lite lättare och vägen mindre lång! Dessutom hinner vi njuta av vägen/livet, av det som möter och det som finns omkring oss, när vi stannar upp ofta och rör oss i lugnare takt!

Så jag övar mig på att stanna upp ofta! Njuta av det som är bra och som gör mig glad och lycklig! Jag skickar det vidare till er alla!! Stanna upp, andas, landa, njut!!! ❤️❤️❤️

Godnatt alla fina!! 💕

Kramar Catharina ❤️

   
 

Kommentera

