Snabbrenovering av toaletterna 

Ikväll blir det ett sent inlägg för vi har ägnat dagen och kvällen åt att fixa en av toaletterna på bottenvåningen! Vi har två toaletter i farstun, klassiska skoltoaletter, precis vägg i vägg! De har förstås kommit till senare i skolans historia eftersom man hade utedass när skolan byggdes 1911! När de gjordes så var det kanske en pojktoa och en flicktoa, vad vet jag! 

När vi flyttade in var de här toaletterna riktigt ofräscha – ofräscha som i ganska ostädade – men de hade inte heller sett färg på evigheters evigheter. Som i alla andra rum i det här husets bottenvåning så var färgen något skum….typ smutsaprikos… Med lite klotter (bland annat har bombmannen varit på båda toaletterna), med missfärgningar av det gamla elelementet, tvålrester och andra odefinierbara missfärgningar och smutsfläckar…. 

Efter spackling och slipning ser det ut så här på den toan som vi inte har gjort vid idag:

   
 

På den andra toan har vi idag målat vitt på väggar och i tak, och det har blivit en fondvägg! Så nu ser det ut så här: 

   
 

En del detaljer får vara kvar för att de är en del av skolans historia; 
Som toarullehållaren…

  
….och krokarna från hyllorna där barnen hängde sina kläder och väskor;

  
Det är inte lätt att fotografera i ett så litet utrymme, men ni får en glimt av skillnaden i alla fall!! 😊 Vi är så himla nöjda!! Och längtar redan tills imorgon när vi ska fixa den andra!!

Nu ska jag göra mig klar för natten! För som vanligt när vi drar igång ett lite mindre projekt så kan vi inte sluta förrän vi är färdiga! Det är ju precis så jag inte ska göra…. Jaja, tur att jag är ledig så att jag kan  vila imorgon! Det mesta av jobbet, både idag och imorgon, gör D! Jag hoppar in som gumman i lådan (eller gumman på toan…) när det är dags för tapetseringen!! Så jag kan vila ända tills dess imorgon!! 😄

Kramar Catharina 💕

  

Kommentera

