Vill du veta någonting…

Hej på er! Jag hoppas att ni har haft och har en härlig midsommar! Här var det väldigt lugnt – som jag skrev igår så blev vi ju lite färre dag för dag, och igår eftermiddag så återstod jag, D och min bror! Dagen gick i matens och promenadernas tecken! Det känns som om vi satt vid köksbordet hela dagen! 😊 Fast då satt vi förstås rätt många timmar och bara pratade också!

Eftersom jag tillhör de där mammorna som inte kan sova ordentligt förrän jag har fått bekräftat att ungdomarna är hemma i tryggt förvar, så sov jag ganska lite och ganska dåligt i natt, så idag blir det mycket hänga i soffan!! Precis lagom ansträngande en midsommardag!! 

  
För ett tag sen fick jag en utmaning av en vän på Instagram att skriva lite kort om mig själv; en lära-känna-utmaning kan man säga. Jag gjorde inte den då, men när jag såg den idag så tänkte jag att jag kan använda den här istället! En del av er känner mig väl, andra mindre väl, men här kommer något lite om mig!

1. Mina fobier

Jag har nog inga riktiga fobier längre, men jag tycker illa om spindlar! En annan sak som jag tycker är väldigt obehaglig är att åka bil på broar över vatten! Jag tror att det kommer av att jag fortfarande har bilder i huvudet från när Tjörnbron rasade 1980, och någon eller några bilar hann trilla över kanten innan man fattade vad som hade hänt! 

2. Klädsmak

Jag älskar jeans i alla former!! Jeans och tröja är nog min vanligaste kombo. Men jag tycker också mycket om att ha klänning! Mina klädval styrs för det mesta av att det ska vara praktiskt och gå att använda i många olika situationer! Alltså har jag få ”fin kläder” – det ska gå att ha kläder till vardags också, för det är ju det jag använder dem till mest!

3. Favoritpryl

Hm…..jag vet inte om jag har någon favoritpryl direkt….men jag kan inte leva utan min spikmatta!! Den använder jag varje kväll! Och tyvärr måste jag nog säga min IPhone…. Där har jag mitt minne liksom!! Och så kan man ju hitta all viktig och intressant information med hjälp av den!! Med hjälp av t.ex Google och Svenska Akademiens ordlista!! 😄

4. Min vardag

Jag är sjukskriven för utmattningssyndrom sedan hösten 2012, och håller på att arbetsträna för att förhoppningsvis kunna komma tillbaka till yrkeslivet så småningom! Hur framtiden kommer att se ut vet jag i nuläget ingenting om utan jag försöker att ta en dag och ett steg i taget! 

5. Hobby

För tillfället består min fritid mycket av renovering av vårt hus – dvs måla, tapetsera, riva ner och bygga upp!! När jag kopplar av tycker jag om att läsa (vilket min hjärna inte riktigt är med på för närvarande….), träna, sticka, umgås med familjen, jag sjunger i gospelkör, gå i skogen!! Ja, och så älskar jag att skriva – därav bloggandet!!

6. Favoritmat 

Jag tycker om väldigt mycket!! Älskar fisk! Men äter inte kött, för att jag mår bätte när jag inte gör det! Jag kan inte säga någon speciell favoritmat för jag tycker om det mesta! 

7. Vad gör mig arg?

Orättvisor! När människor kränks och behandlas illa! När man dömer andra människor utan att ta reda på något om hans eller hennes historia! När barn och ungdomar far illa! 

Jag kan räkna upp en massa annat på samma tema som ovan! Men en vardagsgrej som gör mig arg är…..att dammsuga!! 😄

8. Vad gör mig glad?

Att få vara med min familj och mina vänner! Människor med humor! Att mötas av omtanke från andra människor! Att sjunga! Jag kan räkna upp en massa saker! Jag är en ganska glad person i mig själv och har väldigt nära till skratt!! 

9. Hur ser min familj ut?

Jag är gift med D och har två barn – en son som snart är 23 år och en dotter som är 18 år! Sonens sambo, och deras lille son som är ca 5 veckor gammal! Och så har jag mina föräldrar och deras respektive, min lillebror och min gamle morfar, svärmor, svägerskor och svågrar! Var går gränsen för familj? Genom åren har vi också haft lite extrabarn som har kommit och gått hos oss, och som forfarande har sina särskilda platser i mitt hjärta!! ❤️

10. Hur bor jag? 

Jag, D och J bor sedan ett år tillbaka i en gammal skola från år 1911 som vi håller på att renovera! Ett stort hus på 370 kvm med väldigt mycket charm och ett underbart läge nära skog och hav! Vi har även ytterligare ett hus på samma tomt som också har varit skola, byggt år 1900, och det gamla dasset på 36 kvm med 8 dörrar och dubbelt så många dasshål! Det ska så småningom bli uterum/orangeri! 

  
11. Vad kör jag för bil?

Antingen en Volvo V70 eller en Renault Megane

12. Älsklingsfärg

Svart är nog den absoluta favoriten, men mörkrosa ligger god tvåa! 

13. Bästa årstid? 

Jag älskar alla årstider, men höst och vår lite mer för de har något för varje sinne! Jag älskar dofterna och färgerna på våren och hösten! 

14. Nämn tre negativa saker om dig själv

Jag har svårt att avsluta saker jag påbörjar innan de är klara, vilket ibland gör att jag tänjer alldeles för mycket på mina gränser! Jag gör saker jag vet att jag inte ska göra fastän jag vet att det kommer att straffa sig! Jag skulle önska att jag hade mer tålamod i vissa situationer! 

15. Nämn tre positiva saker om dig själv

Jag är oftast glad och positiv och har lätt för att se möjligheter, njuta av det lilla och se det positiva i livet! Jag är strukturerad när jag måste det, och spontan när det fungerar att vara det! Jag är lösningsfokuserad och logisk!

Utmattningen har gjort att jag har svårt för en del saker jag hade lätt för innan, och samtidigt har den lärt mig att inte ta livet och mig själv på så stort allvar!!

16. Favoritdryck

Utan tvekan vatten!!! Men jag tar gärna ett glas vin, en öl eller en whiskey ibland! 😊

17. Favorituttryck

”Det kan aldrig bli fel, bara annorlunda”

”Ingenting är omöjligt! En del saker tar bara lite längre tid!”

Absoluta favoritord: Tillit 

Ja det var lite om mig! Vill du veta något mer så fråga!! 😊❤️

Nu önskar jag er en fin kväll! Här har solen kommit efter en riktigt regnig eftermiddag! Fast allra mest regnade det de 40 minuterna som jag och D var ute och sprang!! 😄

Kramar till er!! /Catharina ❤️  

  

  

2 reaktioner på ”Vill du veta någonting…

Kommentera

