Vi mår som vi tänker

I tidningen Land läste jag häromdagen en artikel om positivt tänkande! 

   
 

Jag tror definitivt att vi kan påverka vår hjärna och vårt liv med hur vi tänker! Jag har skrivit det tidigare; vi kan inte välja hur vi har det, men vi kan välja hur vi tar det! 

Vi trillar alla i gropar och stöter på hinder längs livets väg. Det är så livet är. Och ibland orkar man inte tänka så himla positivt! Men att ha en grundinställning som är positiv spelar bevisligen roll, enligt artikeln i Land. Om vi väljer att se och fokusera på det som är bra – om än aldrig så litet – så hjälper det oss vidare! Om vi väljer att tänka: ”just nu är det så här, men det kommer det inte att vara för evigt”, så är det lättare att gå ett eller ett par steg till! Om vi väljer att se det ljusa och glädjefyllda så känns livet lättare även när det är jobbigt! 

Att tänka positiva tankar lyfter oss, att tänka och fokusera på det negativa drar ner oss mer än det hjälper oss! Jag vet att jag kanske låter hurtfrisk! Men jag tror verkligen på det som artikeln skriver; att vi kan påverka oss själva och på så sätt göra livet lite lättare och mindre tungt! Även när vi går igenom svåra saker finns det alltid något litet som ger oss glädje! Det är det vi får hålla fast vid! Ett litet ljus som tänds i mörker syns tydligare än mörkret! 

 Eller som Nelson Mandela sa: 

Med dessa tankar vill jag önska er alla en fin kväll!! ❤️

Kramar Catharina 💕

   
 

Kommentera

