Den finaste gåvan

  

Idag har jag fått ge min tid till det allra finaste – till att få vara med min fina svärdotter och lille E!! Det är verkligen så härligt att få ha ett litet barn i familjen igen! Och det är precis så fantastiskt med barnbarn som alla säger!! Det är bara att njuta och mysa! ❤️ Det är också fantastiskt att få finnas till för O och M! Att få vara en del i deras liv, på deras nya vandringsstig i livet som föräldrar! 

Att få ge sin tid till någon – familj, vän eller okänd – innebär ju inte bara att vi ger av vår tid, vi får också en stund av någon annans tid! Jag tänker att just det är så otroligt viktigt för oss människor. Vi kan visst existera i ensamhet, men vi behöver varandra för att se oss själva! Vi behöver spegla oss i andra människor för att lära känna oss själva. Och vi behöver andra för att få bekräftelse, för att känna oss älskade, för att se hur vi själva är, vem vi är! 

Att vara ensam kan vara livsnödvändigt ibland, men det är lika nödvändigt att leva i relation till andra människor. För det är först i relation till någon annan vi kan få ge och ta emot det vi behöver för att känna oss värdefulla och behövda; vänskap, kärlek, omtanke, omsorg, möjlighet att bryta mina åsikter mot någon annans för att utvecklas och växa som människa! 

Så visst behöver vi varandra! Alla behöver någon som ger av sin tid, och till vilken jag får ge av mig och min tid! En liten stund av mitt liv! Den stunden kan vara livsavgörande för någon annan! Den stunden kan vara den finaste och viktigaste i någon annans liv! Eller i mitt liv….

Jag önskar oss alla att vi vågar och vill ge av vår tid, av vårt liv – till någon som behöver just vår tid en liten stund! Familj, vän eller främling! ❤️

För det är väl det som är en av meningarna med livet – att få mötas, att få älska och tycka om, att få ge och ta emot! Att få leva i relation med andra människor!! 

Kramar Catharina 💕

   
   

Kommentera

