Smultron och blåbär

  
När det är semester blir det ingen ordning på rutinerna! Inte ens här på bloggen!! Dagarna är fyllda av sol, bad, trädgård, att bara vara, gå i skogen…..och rätt som det är har det blivit kväll och så blev det inget skrivet! Men idag tittar jag in för en liten uppdatering! 😊

Den här dagen har bytt skepnad flera gånger – på planeringsstadiet! För ett par veckor sedan bestämde vi en tid med vår bankkontakt. Det lades in i minnet (och i kalendern, men den tittar jag inte i eftersom jag är ledig…) och tisdagen (dvs idag) har planerats utifrån detta möte på banken! Sent igårkväll kollade jag kalendern för att planera födelsedagarna framöver, och upptäckte att det stod ”banken” på  onsdagen den 8 juli! Ooooops!! Vilket skulle vi tro på? Mitt huvud eller kalendern? Inte så svårt att svara på! Sånt här händer mig ofta nuförtiden, så det var ju inget nytt. Bara att maila vår bankkontakt för att försäkra oss om att min kalender hade rätt! 

När vi steg upp i morse såg det ut att bli en innefixardag, så vi planerade för det! Men så kom solen…..så då blev det skogen! Bättre kunde det inte bli! Det blev lite kantareller, lite smultron, en massa blåbär och bad i sjön för mig och hundarna! Jag älskar att gå i skogen och plocka svamp eller bär, för då är man liksom i en bubbla där allt fokus ligger på att hitta svamparna eller bären! Det är en riktigt bra övning i att vara här och nu! Det enda som finns är vi, skogen och vinden som susar i träden! (och myggen….men dem kan jag stå ut med) 

Så idag håller jag på att skriva ännu en sida i mitt livs historia! Och trots att den inte blev som jag trodde att den skulle bli, så blev den ännu en fantatisk dag i mitt liv! Jag tänker att det är så med hela livet – det blir verkligen inte alltid – kanske ganska sällan – så som vi hade tänkt oss! Men vi kan välja att göra stunderna, dagarna och livet till något fantastiskt ändå genom att se det som är bra i det som inte blev som vi tänkt! För även mörka dagar och svåra stunder har någon liten smultronplanta någonstans längs vägkanten! Då kan vi välja att gå förbi och förbanna vår otur, eller kan vi välja att se smultronen och njuta av dem trots att de är små!! 

Man säger ju att bilder säger mer än ord! Kanske inte alltid, men man kan alltid komplettera orden med bilder! 😊

   
      

Jag önskar dig många smultron längs din väg, och jag hoppas att du stannar upp och njuter av dem! ❤️

Kramar Catharina 💕

Det är inte bara D och jag som plockar bär i vår familj…. Billy och Vega är duktiga bärplockare, fast det har vi ju inte så mycket nytta av!! 😄

Putte i blåbärsskogen! ❤️

  
Och en Putte till!! 😊

 

Kommentera

