Som loppis – fast hemma 

Vilken tur att det blev regn och rusk idag!! För vi har fått en massa gjort! Som jag tidigare har skrivit så har vi väääääldigt många banankartonger som vi inte har packat upp sedan flytten. Det har inte funnits plats för allt, och det var liksom inte någon idé  att packa upp eftersom vi visste att inom ett år skulle vi flytta ner och runt på saker och möbler! 

Att packa upp lådorna är lite dubbelt…. På ett sätt känner jag att jag nästan hade kunna köra iväg alla lådorna, utom boklådorna, utan att jag skulle sakna så många av de grejerna! Sen å andra sidan är det lite som loppis att packa upp dem och komma på att vi har en massa saker som vi hade glömt att vi har!! 😄 

Jag började med att fortsätta med kontoret som har varit halvfärdigt i ett par veckor nu…..det blev ju fint väder!! Så idag blev en bokhylla klar och jag hittade skrivbordet igen!! 😊

   
Farfars gamla skrivbord….. Jag har kanske berättat innan att farfar var lärare uppe i byn, och att han vikarierade i just vår skola någon gång på 1920-30-talet! Så var passar farfars skrivbord bättre än i en gammal skola!?! 

 

Det är underligt det där med ett hem! Vi har haft kontor hela tiden, men det är först nu när böckerna har kommit upp som det verkligen känns som ”mitt kontor”! Och så är det med alla rummen. Det är först när våra saker kommer dit – de där sakerna som betyder lite extra – som det känns som vårt hem! 

Kontoret blev inte helt färdigt…..men nästan i alla fall! Vi packade också upp lite sånt där som man verkligen inte måste ha i ett hem, men som ändå betyder något och som är roligt att använda! T.ex har vi packat upp ”finservisen” och satt den i köket för att använda den till vardags istället för att den bara ska stå i skåpet och användas några gånger/år! Jag har under min uppväxt fått både kaffeservis och matservis, vilket inte var de roligaste paketen när man var liten och tonåring….. Men nu är det roligt att ha dem! Så hädanefter ska de användas – för jag är inte säker på att barnen vill ha dem sen ändå…. 

Som om vi inte har tillräckligt med prylar så har vi köpt en superfin spegel på köp- och säljsida idag!! Den kan ni få se imorgon när den har kommit upp! 

Nu ska vi iväg och hämta ett bord som J har köpt till sin soffhörna, och sen måste vi vara hemma till kl 20, för vi kan ju inte missa Ernst!! 😊

Ha en fin kväll, och även om vädret inte är så somrigt så kan man få andra saker gjorda istället!! Det går att hitta något bra med nästan allt – till och med o-somrigt väder!! 😊💕

Kramar Catharina ❤️

Det är väl ingen hemlighet att jag älskar gamla saker!! 😉 Särskilt sådant som har en historia! 

  
  

Fina glasservisen som min mormor haft….

  

Min farfars gamla pennhållare med bläckhorn….

 

Kommentera

