Ett hus fyllt av oändlig kärlek

Hej på er!! Hoppas att dagen har varit bra! Här har vi haft barn- och barnbarnsmys hela eftermiddagen! Och idag hittade jag en perfekt bild som jag ska skriva ut och sätta upp här hemma;

De här reglerna gäller även barnens och barnbarnen kompisar och kusiner – ja alla barn och ungdomar som kommer hit!! 😊❤️ Idag när jag delade den här bilden på Facebook så skrev en av O’s kompisar: ”Jag känner ju lite såhär att det gäller även barns kompisar iaf när det kommer till er familj <3” Det värmer så otroligt mycket!! Det är ju det vi vill förmedla till de barn och ungdomar som har funnits och finns i vår familj! ❤️ Så de orden kommer jag att leva länge på!! ❤️

Igår lovade jag en bild av spegeln som vi köpte! Den skulle suttit på den ena toaletten, men när vi kom hem med den så kände vi att den var som gjord för vår hall! Så där hänger den nu och förgyller hallen!! 

   
   

Det är konstigt det där med möbler…. De flesta av de möbler vi har här hade vi i vårt gamla hus också, och de funkade bra där. Men här har många av våra möbler hittat hem! Vi har ganska stora och tunga möbler, som tidigare kanske var lite för stora, men som nu blir alldeles perfekta i dessa stora rum med mycket yta och en takhöjd på 3.40!! 

 Vårt stora matbord som rymmer upp till 12 personer var lite intryckt i vårt gamla kök….  
Pianot får gott om plats!

  

Ekskåpet som kändes gigantiskt tidigare ser nu ganska litet ut där det står!! 😊

Likaså har vissa möbler hittat sin plats rent stil- och tidsmässigt i detta huset; 

 Farfars skrivbord….    

Det gamla soffbordet…

  

….och den fina blå fåtöljen! 

 

Alla kommer de till sin rätt i detta huset med den här atmosfären! ❤️

Och för ett år sedan skulle jag inte köpt en spegel med krusiduller på, men nu känns den helt rätt i vår hall!! 

Jag vill hoppas och tro att våra ”farmorsregler” gör att barn, barnbarn, barnens kompisar, släkt, vänner och annat löst folk känner sig välkomna hos oss! Men jag hoppas också att det är för att vårt hus är ett varmt och välkomnande hus, och att de som kommer hit känner att här får man vara som man är, oavsett hur man är!! ❤️ Jag vill att vårt hem ska förmedla kärlek och omtanke till dem som kommer hit!! Om vi lyckas med den ambitionen får andra avgöra!! 😊

Jag önskar dig en skön kväll, och jag önskar dig kärlek, omtanke och ett kärleksfullt hem!! 💕

Kramar Catharina 

   
   

2 reaktioner på ”Ett hus fyllt av oändlig kärlek

Kommentera

