Möjligheternas hus och nya hamnar

Hej alla fina! Hoppas att ni har en härlig söndag! Vi har en ganska trött söndag, för igår hade vi födelsedagsfirande igen! Av tio personer som samlades här igår, firade vi fem, som har fyllt år eller fyller i veckan som kommer! Juli är verkligen en galen månad i vår familj!! Men vi hade en superbra dag! Alla ungdomarna var med och det blev precis så där som jag vill att det ska vara hos oss – vi är tillsammans men alla kan göra lite det de känner för! Ungdomarna körde iväg och köpte två gummibåtar och sedan hade de race i ån! Medan vi andra pratade och fikade! 

Jag älskar vårt hus av många skäl, men ett av dem är just det att vi kan vara många och vara tillsammans, eller många och göra olika saker! Det finns många rum att vara i beroende på vad man vill göra, och vi bor så att det alltid finns något att hitta på runtomkring – bada, gå i skogen, sitta i trädgården och njuta, sitta i köket och fika, eller åka gummibåt på ån!! 😊

Idag har vi fixat till lite i gästrummet och det är också en skön känsla att barnen alltid kan känna att det finns plats för dem – även när de har flyttat hemifrån och har familj! Men också att det finns plats för övrig släkt och vänner att komma och bo över! Det finns gästrum och det finns gästkök (vårt gamla kök på ovanvåningen)! Det är lyxigt!! 😊

   
   
Idag tog vi en liten åktur till handelsträdgården för att drömma och planera inköp till trädgården! Natuligtvis kom regnet lagom tills vi var där, men skam den som ger sig! Så en liten önskelista blev det;

 Ljuvliga Astilbe – både den vita och den här mörkröda!   
Japansk lönn! ❤️

 
Lavendel!!!! Ett hav av lavendel! Vita , rosa och lavendelfärgade! 💜

   
En kryddträdgård! 💗

 
Rhododendron i massor!! 

   
Och rosor! Bland annat denna underbara Imperial Palace! Stora röda fyllda blommor som är så vackra!

 
Det här – och lite annat – ska inköpas när det passar! Men dagens inköp blev efter mycket funderade en gigantisk, helt underbar, pelargon!!! ❤️❤️❤️

   
   
Jag får nog ta lite sticklingar på den i fall jag inte skulle lyckas övervintra den!! Men den är helt underbar!! Återstår att hitta en fin kruka till den också! 

På en loppis vi också var på idag så såg jag den här bilden och texten……

  
Men jag tänker istället: ”Om du inte vet vilken hamn du skall till är alla vindar gynnsamma”! Ibland kan vi behöva släppa kontrollen och låta vindarna styra! Bara följa med och ta saker som de blir! Kanske hamnar vi precis där vi behöver hamna, eller kommer vi till en ny spännande hamn där vi kan få nya erfarenheter och där vi kan vidga våra perspektiv! Jag försöker just nu att låta vindarna styra och se vart jag hamnar! Utan att oroa mig, utan att kämpa emot – bara se med nyfikenhet på den hamn jag kommer till! Kanske är det där jag ska stanna! Kanske ska jag vidare! Det får tiden och vindarna utvisa! 

Jag önskar dig gynnsamma vindar i ditt liv, och om vindarna inte för dig dit du tänkt – se med nyfikenhet på den hamn du kom till!! Ha en fin kväll där du är – oavsett om du har vind eller stiltje! 😊❤️

Kramar Catharina 💕

   
 

Kommentera

