Ett steg i taget

Hade tänkt cykla en runda ikväll, men efter bara en liten stunds sol kom regnet igen! Så nu ligger jag på soffan och lyssnar på regnet som smattrar mot rutorna – det är mysigt det med! I den andra soffan ligger D. En lagom ansträngande kväll eftersom vi båda är rätt trötta! 

Det är lite sommarlunk här på bloggen! Även om vi har börjat jobba så händer det ändå mer runtomkring även på vardagarna, än vad det gör resten av året! Så ni får stå ut med att jag har lite mer varannandagsuppdatering! 😊

Lite fix har vi gjort de senaste dagarna – inredningsfix! Renoveringsfixandet ligger nere just nu……även om jag varje dag säger: ”jag måste börja skrapa och måla fönsterkarmar och innerfönster i köket”!!!! Om jag säger det tillräckligt många gånger så kanske jag kommer igång….. 😄

Detta har vi gjort;

Hittade en vagga på loppis! 💕 Kanske hinner E sova i den innan han har vuxit ur den! 😊 Men mest står den där för att den är så fin!    
Vi satte upp ett par tavlor och en ljuslykta i hallen! Tavlorna tar upp den blå färgen i tapeten och fåtöljen. Små detaljer gör mycket för känslan i rummet! Vi blev väldigt nöjda!

 
För övrigt jobbar jag vidare på att inte tänka för mycket framåt! Jag tar en dag i taget och trots att jag är så sjukt trött och aldrig tycker att jag blir piggare så fortsätter jag att tro på att det kommer att bli bättre! I vilket fall som helst som kommer det att bli annorlunda, och jag försöker hitta de saker som faktiskt fungerar och fokusera på dem! Annars skulle jag bli galen! Jag kan inte tänka att det ska fortsätta vara så här för då blir jag aldrig frisk…..are! 

Alltså väljer jag det jag kan göra, de små små sakerna som blir bättre (eller i alla fall mindre dåliga…)! Jag väljer att göra det jag mår bra av! Väljer att se det positiva och det som är fantastiskt, härligt och underbart i mitt liv! Väljer det som får mig att orka vidare! Ett pyttesteg i taget! Väljer att bryta ner allt i så små delar att jag orkar med dem – istället för att se den stora helheten och inte orka! En dag i taget, en timme i taget, en minut i taget! Jag väljer att vara nöjd med att packa upp en låda i taget, städa ett rum i taget! Jag väljer att se det jag kan, orkar och mår bra av!! Just nu!! Just här där jag är!

Jag önskar dig att du kan se och göra det du kan, orkar och mår bra av! Just nu! Just där du är!! ❤️

Kramar Catharina 💕

   
 

Kommentera

