Julisammanfattning

IMG_7200

Hej alla fina!! Nu är jag här igen! Det är lite långt mellan gångerna just nu, vilket inte känns riktigt bra, men det är så det får vara för tillfället! Min hjärna går väldigt väldigt långsamt just nu – bara att gilla läget…. Men jag vill börja med att säga tack till alla er underbara läsare som gav respons på min bloggmardröm för ett par dagar sedan! Det värmer mitt hjärta och hela mig att läsa att ni vill att jag ska fortsätta skriva!! Det ger mig ny energi och ny inspiration! TACK av hela mitt hjärta!! ❤

Juli har övergått i augusti och det känns redan att dagarna blir kortare! För oss är semestern över och vi är tillbaka i vardagen sedan ett par veckor. Det känns rätt skönt ändå att vara tillbaka i rutinerna, och fördelen med att det fortfarande är sommar är att det trots allt är mycket dag kvar när D kommer hem från jobbet! För många har nog juli varit en kall och regnig månad, men vi är inte speciellt väderberoende – även om vi uppskattar sol och värme – så för oss har det varit en bra månad! Det började ju med några dagar av riktig värme då vi var vid havet hela dagarna. Men sedan har vi tillbringat en hel del tid i skogen med att plocka svamp och blåbär. Där kan vi konstatera att det inte har regnat särskilt mycket här hos oss för kantarellerna vill inte riktigt få fart där vi brukar plocka, utan är torra och små…… Så vi får väl helt enkelt hoppas på mer regn!! 😉

Resten av juli har varit lite som en enda stor loppis för oss! Dels hittade vi en riktigt bra loppis på en av våra ”vi-kör-och-ser-vart-vi-hamnar”-rundor! De hade fina gamla saker till bra priser – precis som man vill att en loppis ska vara – ett ställe där man kan göra fynd! För tyvärr är det ofta så att gamla saker som blir ”inne” också blir dyra!

Vi har också påbörjat uppackningen av de banankartonger som har stått sedan flytten i fjol för att det inte var lönt att packa upp förrän vi hade renoverat och flyttat runt rummen (eller i alla fall funktionerna på rummen) dit där de ska vara! Nu hittar vi både det ena och det andra som vi hade glömt att vi hade!!

Den tredje ”loppisaktiviteten” den här månaden har varit att tömma min morfars lägenhet! Vi behöver verkligen inte fler saker, men en del vill man liksom bevara för att sakerna bär på så mycket minnen! Så det blev ett matsalsmöblemang (som vi i och för sig ”behövde”….litegrann i alla fall…), matservis, kaffeservis och en hel del annat som kan vara” bra att ha” eller som är minnesbärare! Tur att vi har ett stoooooort hus……två stora hus!! Vi kommer aldrig att kunna flytta här ifrån för vi har alldeles för mycket saker!! 🙂

Ja, och så har vi ju firat femtioelva födelsedagar! Vår samordning gick lite sådär i år, så vi firade en gång i veckan hela juli – ungefär!! Men nu är det avklarat, och resten av året är födelsedagarna mer utspridda! Det tackar vi särskilt för!

Ungefär sådär har vår juli sett ut! Nu går vi vidare med sommaren och med det som är just nu och som ligger framför oss! Om det som ligger framför vet vi ju egentligen inte så mycket, så vi planerar det som måste planeras och tar en dag i taget för övrigt! Det känns som om vi är rätt bra på det för tillfället! För min del är det bra, eftersom jag någonstans i mig inte alls vet vart jag är på väg, men ändå är på väg! Jag jobbar på med arbetsträningen och ska börja göra sådant som har med mitt yrke och jobb att göra. Jag har inte en aning om hur det kommer att kännas och gå, men jag försöker tänka att ”nu är jag här och just nu gör jag detta” och det som kommer sedan kommer när det kommer! Jag har en bild i mitt huvud över hur jag vill och önskar att det ska se ut någonstans där framme, just nu är jag inte där, men jag tror att om jag har den bilden som mitt mål så kommer jag att komma dit så småningom! Så tror jag att det är för oss alla. Med många saker i livet! Vi behöver sätta upp ett mål – ha en bild – men vi behöver inte ha någon tidsplan för när det målet ska vara nått. Vi kommer att komma dit när det är dags! Så jag tar ett djupt andetag, försöker landa där jag är just nu, och litar på saker och ting kommer att lösa sig – när det är tid för det!

Nu är det tid att avsluta för ikväll! Och vet ni vad? Jag behöver nog skaffa en ny dator….för ikväll startade den om igen, så att allt som jag först hade skrivit försvann! Jag tror att det är någon som prövar mitt tålamod…. Men, nu blev det ett helt annat inlägg än det jag hade skrivit och tänkt från början, och vem vet – det kanske blev bättre!! 😀

Kramar till er från Catharina ❤

IMG_7001IMG_2862

Kommentera

