En kärleksförklaring 

Det här är en kärleksförklaring till den modigaste människa jag känner! Idag har vi varit gifta i 11 år! Elva år då vi har delat allvar och glädje, tårar och skratt! 

När vi träffades tyckte en del; ”Åh vad bra! Du som har ett hus kan behöva en man i huset”. 

Jo det är klart att jag behövde en man i huset! Men inte för att slå i spik, skruva ihop det som var trasigt, byta en propp eller renovera ett rum. Det kunde jag klara alldeles utmärkt utan en man i huset! Jag behövde inte i första hand en man i huset, jag behövde en människa i mitt liv! En människa att dela livet med!

En dag stod han där! Lojt lutad mot en dörrpost på jobbet, med det mörka håret i ostyriga lockar! Han stod där så plötsligt och oväntat att jag inte hann få upp mina skyddsmurar – de som jag hade jobbat på i så många år…. Han bara stod där, utan att göra något mer än att le mot mig! Under en tid plockade han ner min mur sten för sten, försiktigt och varsamt! Ett och ett halvt år senare stod vi på den vackraste platsen på jorden och lovade att dela allvar och glädje, tårar och skratt!! Det har vi delat sedan dess! Det och mycket mer! ❤️❤️❤️

Han är den modigaste människa jag känner! För det är modigt att välja sin kärlek i livet och få ett helt ”kit” – ett familjekit! Det är modigt att välja att få en sexåring och en elvaåring i sitt liv utan att ha varit med på vägen dit! Det är verkligen modigt att välja att leva med en ADHD-familj! Att få barn är inte alltid enkelt, att få barn ”på köpet” är definitivt inte enkelt, att välja att leva med en familj med barn med ADHD är modigt!

Eller….själva valet var kanske inte mod! För D visste inte vad han gav sig in i! 😊 Kanske var det dårskap, galenskap….eller kärlek!! ❤️ Men det modiga är att stå kvar! D klev in i vårt liv, som periodvis har varit ett veritabelt kaos- och katastrofområde! Han klev in i vårt liv och blev en självklar del av det! Som om han alltid hade funnits där! Genom allt har han stått kvar, ibland frustrerad, ibland tokgalen – som alla föräldrar, som i alla relationer – men han har hela tiden stått där tillsammans med mig, tillsammans med oss!! För mig är det mod! För mig har det varit ,och är fortfarande, det yttersta beviset på kärlek! På att kärleken övervinner allt!! ❤️

I elva år har vi skrattat, gråtit, kämpat, njutit – av livet! Tillsammans! ❤️ Idag är livet lugnare, som det blir när barnen blir större! I tre år har han burit, sopat banan, underlättat, lyssnat, funnits där när jag trillade ner i utmattningsgropen! De dagar när jag inte har orkat ta mig upp ur den, har han funnits där brevid och hjälpt mig att stå ut, att orka lite till, att klättra lite uppåt! 

Elva år har gått, men fortfarande är han den modigaste människa jag känner! 

Det här är en kärleksförklaring till den man som varje dag får mig att skratta! Som är hopplöst ologisk, men som är empatisk, kärleksfull och inkännande! Som gärna hänger med på galna och tokiga idéer! Den jag håller i handen när vi hoppar ut i det okända och när vi landar i nya utmaningar och äventyr!  Den som orkar lyssna när jag tjatar så öronen håller på att trilla av! Som kan prata om allvarliga saker en hel natt, och skratta och hitta på tokigheter en hel dag! Den som jag delar allvar och glädje, tårar och skratt med! En kärleksförklaring till den modigaste människa jag känner! ❤️

Det största med kärleken är inte det storslagna och märkvärdiga. Det största med kärleken är det lilla, det vanliga. Att se, dela och finnas för varandra när livet är vardag! Jag önskar att varje människa någon gång i sitt liv finner den stora kärleken! För att dela det lilla och vanliga i livet!! ❤️❤️❤️

Kramar Catharina 💕

   

   

2 reaktioner på ”En kärleksförklaring 

Kommentera

