Den känslan….

Känslan av att stå på samma ställe och inte komma vidare. Känslan att inte höra hemma någonstans. Känslan att inte kunna påverka. Känslan av att alla talar om hur jag mår, varför och hur jag ska hantera det. 

Den känslan…. 

Försöker tänka tvärtom; jag står där jag står och kan vila i att vara just här. Att inte ha någon fast plats kan ge möjligheter att hitta nya vägar och nya dörrar. Att inte kunna påverka gör att jag inte måste något – det är bara att vänta in det som sker. Jag vet att de som talar om hur jag mår, varför och hur jag ska hantera det, gör det av omtanke. 

Alltså måste detta vara något bra – jag lever i nuet, fri från krav på prestation, med möjlighet att få nya perspektiv på mig, mitt arbete och mitt liv! Och jag har många omkring mig som bryr sig om mig! ❤️

Allt går att se ur flera perspektiv…..vilket perspektiv väljer vi att se? 

Kramar Catharina 💕

   
   

Kommentera

