Ibland får man bara gilla läget

Det är en konstig tid just nu! Det är riktigt varmt på dagarna – fortfarande sommar – och rosorna blommar som galna! Men morgnarna och kvällarna är kalla och jag möts av doften av höst när jag går upp i skogen med hundarna på morgonen! 

Löven har börjat falla, men det är svårt att säga om det är för att hösten är på väg eller om det är för att det har varit så otroligt torrt i sommar….. Vackert är det i alla fall, och lite vemodigt som alltid när hösten kommer!

Björnbären är mogna och vi plockade 7.5 liter på bara en kort stund häromkvällen! För mig är björnbärsplockningen också en vink om att vi är i övergången mellan sensommar och höst! Under många många år, när jag var yngre, var det min och pappas utfärd – att åka och plocka björnbär på vårt speciella ställe! 😊 

Nu känns det så fantastiskt lyxigt att bara gå en bit bort längs med vägen så kan vi fylla hur många bunkar som helst med dessa underbara bär! Det är lyxigt när lyxen blir en del av vardagen!! 😊

Just nu ligger jag på soffan och tycker lite synd om mig själv för att jag har åkt på en dundermegaförkylning! Det finns ju värre saker än förkylningar, men just nu känns den här förkylningen väldigt onödigt! Just som jag tyckte att jag höll på att bli liiiiiite piggare! Jaja, allt har sin tid, så det är väl bara att gilla läget! 

Därför tänker jag stanna kvar här och vila mig i form! Hoppas att ni har det bra och att ni fortfarande kan njuta av sensommarvärme, blommande rosor eller det som just du tycker är härligt att få njuta av!! ❤️ 

Var rädd om dig!! ❤️

Kramar Catharina 💕

   
   

Kommentera

