Fotokärlek

  
Till de många saker som jag tycker om att göra hör fotografering!  Hittills har jag använt min iPhone till all fotografering – både på Instagram och bloggen. Jag är väldigt imponerad över hur bra bilder man faktiskt kan ta med mobilen! Men den har trots allt sina begränsningar! 

Så under lång tid har jag tänkt att jag skulle skaffa en systemkamera för att kunna ta bättre bilder. Men samtidigt har jag grunnat på om det verkligen är det smidigaste. Jag är mycket ute i skog och mark, och fotar gärna då (vilket ni kanske har märkt 😊), men då är jag inte supersugen på att konka omkring på en tung och otymplig kameraväska. Så jag bestämde mig för att det skulle bli en kompaktkamera. Den är liten och smidig och får plats i väskan, så att jag kan ha den med mig överallt. Dessutom vill jag kunna ladda över bilderna från kameran till mobilen eftersom jag ofta skriver och lägger in bilder ifrån den. 

Så förra veckan blev det gjort! Jag köpte min hett efterlängtade kamera!! Det blev en Sony DSC-HX60V. Ingen värstingkamera, men definitivt bra nog! Och det bästa är att jag kan ladda över bilderna direkt från kameran till mobilen! Ingen dator, inga sladdar, inga extramojänger – direktöverföring via kamerans wi-fi!! Passar mig perfekt!! Så nu får ni troligtvis se ännu mer bilder framöver!! 😊  Här kommer några!

Ha en fin kväll!! 

  
Kramar Catharina ❤️

   
    
    
    
 

Kommentera

