En härlig hösthelg 

Inga rävar idag! Men vi förundras fortfarande över den nyfikna rävens mod, och är lite euforiska över att han var så nära oss! 

Idag har varit en lugn dag. Jag har målat kökshyllor och hatthyllor. Bara en målning kvar! Sedan ska jag rengöra de gamla krokarna som satt på hyllan i hallen när vi flyttade in. Vi blev tvungna att riva ner den när vi renoverade, men naturligtvis ska krokarna återanvändas på den nya hyllan som ska sitta i hallen ~ liknande den gamla, men lite fräschare! 

  
Det blev en runda till havet i det ljuvliga höstvädret. Som sagt…..jag älskar verkligen havet och skärgården! Och kanske ännu mer under de årstider som inte är sommar! Det är sagolikt vackert! 

   
   
I helgen har grunden till staketet kommit upp hela vägen ~ så långt vi gör just nu ~ och de första ribborna har kommit på plats! Det är något med staket…..kanske är det en inneboende instinkt hos oss människor att boa in oss och markera vårt revir. Det känns i alla fall bra att få upp det, sakta men säkert! 

  
Jag håller precis på och läser Ernst Kirchsteigers bok ”Lyckan i det lilla”. Den kan jag berätta mer om när jag har läst färdigt den. Men han skriver i alla fall ”Ibland skulle jag vilja att vi såg saker som om det var första gången”. Precis så tänker jag med vårt hus ibland! Särskilt när jag kommer på vägen och ser det på håll! ”Vilket fantastiskt hus!! Tänk om man fick bo där!!” Bara för att påminna mig om att jag har förmånen att faktiskt bo i det där underbara huset! Lite tokigt kanske, men det är mitt sätt att inte se allt med ”slentrianögon” utan att fortsätta fascineras av sådant jag har i mitt liv! Sånt som gör mig lycklig! 

Kanske behöver vi även se på varandra på det sättet ibland ~ som om vi precis höll på att lära känna varann. Kanske upptäcker vi gamla saker på nytt, sådant som vi uppskattade hos varann men som vi har tappat bort på vägen, glömt med åren. Eller så upptäcker vi helt nya sidor hos varandra! Så öppna ögonen och se på människor och annat i ditt liv som om det var för första gången! Kanske blir det början till nya vägar och nya saker som vi kan glädja oss åt! 

Kramar Catharina ❤️

   
   

Kommentera

