En dag för tacksamhet

Idag är det Tacksägelsedagen! En dag då vi får stanna upp och fundera över vad vi är tacksamma för. Man kan tycka att vi borde känna och tänka på det varje dag, och det gör vi kanske, men jag tror att vi ibland behöver en extra påminnelse. 

  
Idag känner jag mig oerhört tacksam över min underbara familj! Att se våra ungdomar ~ som har vuxit upp till ansvarstagande, kärleksfulla, härliga vuxna som vi kan umgås med en hel dag! Dela sorg och glädje och bara vara tillsammans! Att dessutom ha lille E i vårt liv gör mig ännu mer tacksam!

Jag är tacksam för det liv vi får leva här, i detta huset, på den här platsen! För att jag får dela det med den mest fantastiska människa jag känner! För att han är min älskade och min bästa vän! 

Tacksam för de människor ~ familj och vänner ~ som vi har omkring oss!

Tacksam för resan jag gör för att komma upp ur utmattningsgropen. För den lär mig hela tiden nya saker om mig själv och ger mig nya perspektiv på livet!

Tacksam för att jag är jag! För den glädje och den sorg jag har fått uppleva i mitt liv, för de motstånd jag har kämpat mot och för de gånger då vägen har varit rak och jämn. För det är vägen ~ med alla hinder och kurvor, med raksträckor och rastplatser, som har format mig till att bli den jag är! 

Tacksam för att jag får möjligheten att skriva och uttrycka mig med ord, och för att det finns människor, som ni, som vill läsa och höra det jag skriver och det jag har att säga.

Tacksam för mitt liv och allt det innehåller! Hur kan jag annat än att känna tacksamhet och ödmjukhet inför det liv som har givits åt mig! Det liv jag har fått att förvalta! Mitt tack är att fylla det med sådant som ger mening, och som ger mig möjlighet att få ge och ta emot kärlek! ❤️❤️❤️

Egentligen helt vanliga saker! Ingenting märkvärdigt! Men vad är livet om inte en blandning av helt vanliga saker som skapar ett alldeles unikt liv för var och en av oss!
Vad är du tacksam för? ❤️

Kramar Catharina 

   
    
 

Kommentera

