Kökshyllor och omvägar

Tack snälla ni som hjälpte mig igår att få lite reda i temat på bloggen! Alla var eniga om att ni är nöjda med blandningen av hus, renovering och tankar om livet och lite av varje!! Så jag fortsätter så! 😊 

Ikväll är inte hjärnan riktigt med, så det blir inte så mycket tänkande! Däremot vill jag visa nåt som jag glömde visa förra veckan! Den fina kökshyllan som blev vit och fick krokar som blev över från hallen! Jag är supernöjd, och glad att jag målade den! (Det har varit lite olika åsikter i familjen kring det 😊) 

   
    
   
Jag tänker ofta på det där med hur häftigt det är att få återanvända sådant som har funnits här ända sedan huset byggdes! Jag tänker på alla människor som har varit här, alla barn som har haft lektion här, alla fötter som har trampat dessa golv och trappor! Så många människors historia som finns här! Sedan 104 år tillbaka! 

Ja, förresten, sotarfejarmästaren var här igår och godkände vår fina kamin! Så nu väntar vi bara på att kommunen ska höra av sig och bekräfta det sotarfejarmästaren redan har sagt; att vi får elda i kaminen! Det är härligt med byråkrati! 😋 Alla vet redan att den är godkänd, men kommunen måste få in pappret och skicka ett mail till oss! Jaja, den som väntar på något gott…… Fast eftersom pannan fortfarande inte är särskilt samarbetsvillig så hade det varit skönt att kunna elda när pannan inte behagar gå! Tur att vi har en hyfsat varm höst i alla fall!! 😊 

Nu ska jag strax trilla i säng, så jag önskar er en fin kväll! Och på tal om livet och saker som inte funkar och blir som man har tänkt……så får man ju ibland ta omvägar för att nå sitt mål. Hittade ett citat; ”There are no shortcuts to places worth going”. Kanske är det så. Att när vi vill nå ett visst mål, komma till en speciell plats i livet, så finns det inga genvägar. Kanske måste vi till och med ta några omvägar för att komma dit vi vill. Men då är det troligtvis värt det! Och jag tänker att det vi verkligen vill nå måste vi inte nå snabbast möjligt. Vi behöver kanske den där omvägen för att hinna tänka, för att hinna känna, för att vara förberedda när vi väl når vårt mål! 

Jag försöker i alla fall tänka så på min krokiga vandring just nu! 

Kramar Catharina ❤️ 

    
 

Kommentera

