Höstlovsaktivitet i garderoben

När vi för lite mer än 1,5 år sedan hade familjediskussionerna kring om i fall vi skulle köpa ett renoveringsobjekt så hade J ett krav; hon ville ha en stor garderob i sitt rum! Och det fick hon! I ett hörn i rummet gjordes en garderob som är ca 2m * 1,20m. Hon har använt den till sina trådbackar och till förvaring ~ på golvet…..eftersom den inte var riktigt färdig. Nu när det är lov tog hon tag i arbetet med att fixa garderoben! 

Igår målades två av väggarna vita, och idag tapetserades de andra två väggarna. Sedan har vi med gemensamma krafter och lite möda (för att räkna ut hur vi skulle tänka för att få konsolerna på rätt avstånd på alla håll och kanter….) satt upp konsoler och hyllplan! Det blev så himla bra! Imorgon ska hon sätta upp stången som kläderna ska hängas upp på. 

Det är väääääldigt svårt att fotografera inne i en garderob, men så här blev det; 

   
    
 
Så ikväll är jag stolt mamma! Det känns otroligt bra att ha förmedlat och fört vidare intresset och kunskapen att fixa, måla, tapetsera! Dessutom är det roligt att göra det tillsammans, och fantastiskt skönt att kunna få vara den som är hantlangare ibland och inte alltid behöva vara den som står på stegen och gör grovjobbet!! 😊 

Mitt citat idag har varit: ”Paradise isn’t a place. It’s a feeling.” 

I morse hade jag just den där paradiskänslan. När jag gick morgonrundan med hundarna upp i skogen så stod solen så lågt att strålarna fick hela bokskogen att glöda! Alla löv på träden och på marken ~ i gult, rött, brunt och guld ~ strålade och gav ett sådant magiskt ljus! Det har jag burit med mig hela dagen! Mitt paradis! Min paradiskänsla! ❤️

Jag hoppas att du också har stunder då du får uppleva en liten glimt av paradiset! 

Nu är dagen slut och jag med den! Imorgon väntar arbetsträning ,så det är bäst att komma i säng så att jag kommer upp!! 😊

Kramar Catharina ❤️

   
Min fotokompanjon 

    
 

2 reaktioner på ”Höstlovsaktivitet i garderoben

Kommentera

