Den vackraste hösten 

Hej på er! 

Tack för fina ord på mitt inlägg igår! Som jag sagt tidigare så tänker jag att om mina ord kan hjälpa en enda människa att inte hamna i gropen, eller att känna att man inte är ensam om att sitta där man sitter och känna det man känner, så har inte min resa varit förgäves. Det har den förvisso inte ändå inte varit, för jag har lärt mig oerhört mycket om mig själv på vägen! Och om livet ~ om vad som är viktigt och vad jag vill prioritera under det liv jag har kvar att leva! 

Idag när jag tittade ut så upptäckte jag att alla träd, som var galet vackra med alla sina färger för en vecka sedan, nu står nakna och kala efter den senaste veckans stormar. Sover sin vintetsömn i väntan på en ny vår! Så idag är jag bara tvungen att göra en återblick på den hr magiska hösten, bland mina foton! 

Varsågoda! Hösten 2015 i Kulleryd med omnejd. 

 I september blommade fortfarande rosorna och bara enstaka träd hade börjat skifta färg.

  
    
 
I oktober kom förvandlingen långsamt ~ naturen skiftade från grönt till de mest sprakande färger! Kanske den vackraste hösten på många år!  
    
    
    
En underlig höst, med sommarblommor i oktober! 

    
 
Jag skulle kunna bjuda på så många bilder från den här hösten! Det är svårt att låta bli att fotografera när naturen bjuder på den ena scenen vackrare än den andra! 

Fördelen med den här långsamma milda hösten är att den inte känns så lång! Nyss var naturen sagolik och vi har kunnat vara ute i skog och trädgårdar, sluppit regn och rusk, och om ett par veckor är det advent! Då lyser vi upp mörker med ljus och stjärnor! Kanske en perfekt höst!! Men nu får det gärna slå om och bli kallt och snö ~ om jag får önska!! 😊 

Ha en fin onsdag! Några Ernst-ord: ”Gör någonting. Bestäm dig för vem du är och vad du gillar och gör det igen. Och igen.” 

Kanske är det inte svårare än så! Gör någonting du gillar! Någonting som gör dig glad! Någonting som gör dig lycklig! Och gör det igen och igen och igen! Det kan räcka för att göra en dag till den bästa dagen!! ❤️ 

Kramar Catharina 💕

Lite mer höst….. 

   

   

Kommentera

