Nytt vardagsrum

Hej! 

Äntligen fredag!! Veckorna går så fort så jag hinner inte riktigt med! Nu arbetstränar jag månadag och fredag och försöker återhämta mig dagarna emellan. Man kan ju tycka att då borde jag ”hinna med” i tiden, men även de dagarna då jag mest vilar bara rusar iväg! 

Igår möblerade jag och J om i vardagsrummet…..som ju är i köket…. Ja, eftersom vi har öppenplanlösning så har vi liksom tre rum i ett! Sofforna har stått mitt emot varandra och det har känts bra. Men när kaminen kom på plats så kände vi att vi gärna vill kunna se elden och kaminen när vi sitter i sofforna. Så nu står de i vinkel istället. Det blev bra! Men plötsligt kändes soffbordet ~ som är rektangulärt och rätt stort ~ för litet!! Så vi kanske behöver gå på jakt efter ett större/fyrkantigt soffbord…. Vi får väl känna efter ett tag och se hur det känns. Det har vi lärt oss i det här huset; att det är bra att känna efter ett tag, för då kommer ofta lösningarna med tiden! 

   

  


Det bästa (nåja….kanske inte bästa, men rätt bra) med den här möbleringen är att julgranen får plats mitt i blickfånget, så att vi kan njuta av den när vi sitter i sofforna!! 😊

Nu längtar jag galet mycket till första advent! Det ska bli så roligt att få fixa till hela huset i år!! Det är ju första julen som vi bor i hela huset. Imorgon ska vi hämta lite inspiration genom att åka på julmarknaden på Huseby bruk! Det ska bli så mysigt! 

Nu ska jag snart avnjuta fredagskvällens middag, och sedan blir det soffan och Idol! Ha en skön kväll alla fina! ❤️

Kramar Catharina 💕

Fick finaste fredagsbuketten av älsklingen! ❤️

 
  

Det känns lite udda med ljung, pelargoner och primulor aom blommar samtidigt ~ två veckor före första advent!

Kommentera

