Två utmattade hjärnor och lite lampor

Hej alla fina! 

Idag har jag haft en dag som jag har längtat länge efter! Långlunchdate med en underbar vän! Det är så gott att få sitta på ett café och bara prata, i flera timmar! Vi har båda utmattade hjärnor, så det är så skönt att prata, för vi vet att den andre vet vad vi pratar om! Att ha utmattningssyndrom och vara sjukskriven under lång tid innebär ofta att man till slut slutar att säga hur man mår eftersom folk för det mesta inte förstår vad man pratar om, eller tycker att man ser så fräsch ut att man kanske inte är så sjuk trots allt…. Det där får man lära sig att leva med ~ jag vet hur jag mår och jag förstår att andra inte kan förstå! Som med så mycket annat vi drabbas av i livet; man behöver själv ha gått igenom det för att förstå hur det är. Oavsett om det handlar om sorg, sjukdom, trauma, arbetslöshet…. 

Därför är det skönt att få prata med någon som vet vad man går igenom, och som kan hjälpa en att se på sig själv och sin situation ”inifrån”. Att vi sedan tappar tråden ibland och ingen av oss har en aning om vad vi pratade om…..ja, det är sånt man får ta! 😄

Nu är jag hemma och har landat i soffan. Och kom just på att igår lovade jag lite lampbilder, så här kommer de; 

 

Finaste ljuskronan i smide hänger över köksbordet

  

Lampan i hallen

  

Lite annorlunda lampa i farstun

  

Morfars kristallkrona

 
Kanske lite udda och inte så mycket skola, men just nu tog vi de lampor vi redan har! Vi söker ständigt efter gamla lampor med lite mer skolkänsla, men de får komma när de kommer! 

I morse skrev jag på Instagram ”Some people won’t love you no matter what you do, and some people won’t stop loving you no matter what you do. Go where the love is!” 

Vi pratar ibland om människor som är energitjuvar. Som tar mer än de ger, och som dränerar oss fullständigt. Jag tänker mer och mer på hur viktigt det är att omge sig med människor som betyder något, människor som ger tillbaka, som älskar och tycker om mig oavsett vad som händer! Livet är för kort för att slösa bort på dem som bara tar och tar men aldrig ger något igen. 

Jag tror ju att vår uppgift i livet är att ge kärlek och omtanke till de människor vi möter, men vi behöver också få tillbaka av det vi ger! För att det är det som ger oss energi och glädje! Den kärlek, omtanke och energi jag har vill jag ge till dem som behöver den och som ger mig detsamma tillbaka! 

Så viktig är du, och det du har att ge, att du ska ge det till dem som bryr sig om dig för den du är! Glöm aldrig bort hur värdefull du är ~ för att du är du! ❤️ 

Kramar Catharina 💕

   
   

Kommentera

