Att välja det vi mår bra av 

”Det finns ingen situation som är så hemsk, att du inte kan välja en tanke, som gör att du mår något lite bättre.” Nelson Mandela ❤️ . 
Kloka ord i en tid som den här. Vi kan inte påverka det hemska som händer i vår värld, men vi kan välja att inte låta rädsla, oro och frustration ta makten över oss. Att välja något som får oss att må bra betyder inte att vi blundar för det svarta och svåra, men vi behöver balansera det mörka med ljuset, glädjen och det vackra, i allt vi möter i livet!
Så jag väljer att njuta av det som är fint och vackert i mitt liv, av dem och det jag älskar! För det är där vi hittar styrkan och kraften. För att kunna hantera det som är svårt behöver vi det positiva, det ljusa, det kärleksfulla! Framför allt måste vi lägga vår kraft och energi på det vi kan förändra ~ inte slösa bort den på sådant som är utom räckhåll för oss, på sådant som vi inte kan förändra. 

”Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan. Och förstånd att inse skillnaden.” 

Min dag har varit lugn. Soffan, hundarna, kaffe och stickningen. 

 

Soffhäng en regning dag

  
  

Nya raggsockor på gång

 
Hoppas att din dag har varit bra, och att du trots allt som händer i världen – och kanske i ditt liv – kan se det vackra, det fina och det du mår bra av! 

Kramar Catharina 

   
   

2 reaktioner på ”Att välja det vi mår bra av 

  1. Valde att tänka på en mysig hundpromenad på Klackabacken under en smärtbehandling idag. Dessutom gjorde deras vårdhund Nellie ett bra jobb genom att ligga och snusa på en stol brevid så att jag kunde klappa henne.

Kommentera

