Höstrunda i solen

Idag såg jag solen!!! Den senaste veckan har varit så grå och tråkig ~ på flera sätt ~ så det kändes så underbart att se solen och ljuset idag! När jag kom hem från arbetsträningen skulle jag egentligen lagt mig för att vila, men jag och Zilke Storpudel tog kameran med oss och hade 1,5 timmes egentid i skogen! Utan alla småhundarna! Vi njöt nog precis lika mycket båda två av den låga höstsolen som silade in mellan träden, av dofterna, den höga kalla luften och den klarblå himmeln!! Möjligtvis tyckte Zilke att jag var lite för dryg som skulle stanna och fotografera hela tiden, men han är en tålmodig fotokompanjon! 

Det blev en runda ner till havet! Varsågoda att följa med! 

 

Utsikt från vår uppfart

  
  

Zilke

  
    
    

Egentligen längtar jag efter snö! Men trots bristen på snön så var det en underbar höstrunda! Och tänk vad solen kan göra för humör och energi! 

Nu ser jag fram emot en lugn kväll med familjen! Eld i kakelugnar och kamin, god mat och mysa ner mig i soffan framför Idol! En alldeles lagom fredagkväll! 

Till er från mig med kärlek;

”Jag viskar en bön i natt för dem som inget har, för dem som gick in i natten utan att hitta tillbaks. Jag viskar en bön i natt för alla dem som väntar, för dem som har tappat hopp, för alla där ute som längtar.”

Text: Mauro Scocco

Kramar Catharina ❤️

   
   

Kommentera

