Veckans fem bästa 

Så var det söndag igen! Vart tar veckorna vägen? Det känns verkligen som att tiden bara rusar just nu, och även om jag faktiskt tycker att jag är rätt bra på att ta vara på tiden så går den lika fort ändå! 

Risken är väl att vi bara låter den rusa och glömmer att stanna upp och summera ibland. Så jag tänkte att jag ska ta en stund på söndagarna och se tillbaka på veckan som har varit och göra en liten utvärdering! Vad har jag gjort? Vad var bra? Och jag funderade på ”vad var mindre bra”, men eftersom jag tror på att vi mår bättre av att fokusera på sånt som är och har varit bra, så gör jag det i min lilla veckosammanfattning också! Då kan jag se att det är väldigt mycket som är bra ~ både i stort och smått! Kanske behöver vi alla öva på att se det stora i det lilla. Även om det har varit, eller är en jobbig period, så finns det nästan alltid något litet som är varit bra. Då väljer jag att ta fasta på det!  

Den här veckan har jag haft en bra vecka, och en härlig helg! Veckans fem bästa är:

 
1. Alla lampor som kom upp i början av veckan

Det är så skönt att ha ordentligt med ljus i alla rum nu när ljuset ute nästan lyser med sin frånvaro! 

  
2. Fika med en go’ vän

Det är inte superofta jag orkar göra så mycket annat än att arbetsträna just nu, så de stunderna när jag träffar vänner eller familj är guld värda! Dessutom var vi på ett supermysigt ställe med fantastiskt god sallad! Le Croissant i gallerian i Kristianstad! Skön atmosfär och som sagt – riktigt fräsch sallad! 

   

   
3. Långpromenad med Zilke och kameran

I fredags kom äntligen solen efter många dagars ständigt grå halvdager! Promenaden till havet med bara en hund, och kameran, gav energi till kropp och själ, och vila för min utmattade hjärna! Och lite D-vitamin! 

  

4. Passa E och sedan ha spel- och myskväll med ungdomarna

Alltså det här med barnbarn…..det är precis så ljuvligt som alla mor- och farföräldrar alltid har pratat om! E är en sexmånaders solstråle, för det mesta, och har ett himla humör när han vill nåt och vi inte fattar! Och det är så vilsamt att sitta i soffan med en sovande baby i famnen! När föräldrarna kom hem efter att ha varit på tu man hand ett tag, så spelade vi spel, skrattade så vi grät och åt en god middag! En perfekt kväll! Och jag verkligen älskar att ha stora barn ~ det ger ytterligare en dimension till livet och föräldraskapet! 

  

  

  

  

5. Adventspysselstart tillsammans med J 

Idag gick vi ut i skogen och plockade mossa, granris, kottar och lite annat smått och gott! Det har blivit en tradition att göra adventskransar och annat pyssel helgen innan första advent. Det är också en tradition sedan några år tillbaka att vi dricker den första glöggen för året just söndagen före första advent! Så det passar bra med adventspyssel och lite julmusik till det! 

  
Så nu ska vi strax värma glöggen, laga lite mat och hålla söndagskväll här i gamla skolan! Men först måste vi ut i den lilla snö vi har fått och få lite friskluft ~ så värmer glöggen extra mycket sen! 

Ha en fin kväll! ❤️ 

Kramar Catharina

   
   

Kommentera

