Klädkammaren blir ”hemmaloppis”

På Instagram ser man så mycket fina bilder på vackra hem! Det är välstädat och fixat, pimpat och snyggt. Men alla vet att alla fotograferar när det är nystädat, eller i just den hörnan som för tillfället är snygg! Så gör jag med! Arrangerar lite eller ser till att fota när jag har fixat och städat! 
I vårt gamla hus hade vi inga förvaringsutrymmen. Varken för möbler eller för allt sånt som man inte vill ha framme jämt. I det här huset – bortsett från att vi har ett hus till, på 300 kvm, som är förvaring för diverse möbler, byggmaterial, cyklar, mög och skräp ~ har vi en fantastisk klädkammare, som just i detta nu håller på att förvandlas till förvaringsutrymme för allehanda saker…..som vi har alldeles för mycket av! Vi skulle kunna ha loppis i den klädkammaren! 

Men nu ska vi inte ha loppis, utan vi ska packa upp alla de banankartonger som inte blivit uppackade än! Som just nu står i gästrummet…. 

 

I klädkammaren har alla våra gamla Billybokhyllor flyttat in, och dit ska också en del av det som är i banankartongerna flytta. En del ska slängas (varför gjorde vi inte det medan vi flyttade???) en del ska skänkas (vilket vi också kunde gjort för 1,5 år sedan medan vi ändå körde saker hit och dit….) resten ska in i klädkammaren! Det är sååå skönt att ha någonstans att förvara saker som vi vill ha kvar, men som vi inte använder just nu! 
   
   
Så jag ser framför mig hur jag ska ha lite mindre krafs framme, och när jag känner för att byta så kan jag bara gå upp och titta i klädkammaren, sätta upp det som jag har tröttnat på och ta fram något annat!! Det kan ju inte blir bättre! Som loppis ~ fast hemma! Och utan att fylla på med en massa nytt krafs!! Ehhh…..utom ibland då…..när jag råkar gå in på loppisen i byn och hitta något exceptionellt trevligt krafs! 😄

Nu har vi tittat på ”Det sitter i väggarna” och inspirerats ännu mer i vårdandet av vårt fina gamla hus! Så det blev inte fler lådor uppackade ikväll…..men det kommer ju en dag imorgon också! 

Så – för att återgå till min inledning med fina fixade Instagrambilder – så har ni idag fått se mindre fixade och fina bilder! Så som alla har det någonstans, någon gång, men som vi sällan eller aldrig visar upp!! 

Ha en skön kväll alla fina! ❤️

Kramar Catharina 

   
   

Kommentera

