Möbler, tapeter och förkylningen från H…

Idag blir det inte mycket skrivet! Tittar mest in för att säga hej. För idag slog Förkylningen med stort F till, så nu ligger jag på soffan och känner mig lagom pigg. Jaja, det finns ju värre saker än förkylningar, så jag ska inte klaga!

Igår, innan O och M åkte hem, fick D bärhjälp så att jag kunde flytta om  en del möbler! Ner med ett pottskåp i köket, in med en byrå från ”lagret” i Lillskolan och upp i hallen, och in med bordet och stolarna från biblioteket i sovrummet. Jag tror att det blev rätt bra…..måste känna in rummen några dagar (som Ernst skulle ha sagt 😊) innan jag bestämmer mig! 

 

Tänkte ha julkrubban på pottskåpet

  
  

Stolarna ska kläs om i vit/grårandigt linnetyg

  

Hallen på ovanvåningen

 
Men nu blev det lite tomt i biblioteket….. 

Innan jag fullständigt däckade i soffan hann vi åka till Colorama för att titta på tapet till biblioteket. Det är ju så svårt! Det finns alldeles för mycket fina tapeter! Men nu vet vi nog i alla fall vilken färg och känsla vi vill ha…..tror jag! Återkommer i detta ämne när vi har bestämt oss! 

Ibland när jag skriver så funderar jag, som ni vet, på varför jag skriver. Men jag tänker att vi behöver inspirera varandra, och att vi behöver dela liv och erfarenheter med varandra! Att skriva är mitt sätt att dela med mig av mitt liv och min vardag. Jag hoppas att det kan vara till inspiration och hjälp för dig eller någon annan! Jag hittade ett ”ordspråk” häromdagen; ”Don’t be ashamed of your story. It will inspire others.” 

Så dela med dig av din historia på något sätt! Låt dina erfarenheter vara till hjälp och inspiration för andra! För vi behöver varandra i det här livet som vi lever här! Därför är du, och din historia viktig! ❤️

Nu är det vila som gäller! 

Kramar Catharina 💕

   
   

Kommentera

