En lång dag 

En lång skön långsam dag! Det känns som om vi inte har gjort någonting, och ändå har vi fått en massa uträttat. Då är det väl som det ska tänker jag ~ vi gör sånt som vi tycker är roligt att göra, för att vi vill göra det! 

Idag blev stora bak- och julgodis dagen! Vi har gjort kola, choklad- och lakritsfudge, marsipanstubbe med punch, vörtbröd och saffranskolakakor! Samtidigt har D målat murstocken! Den blev vit och fin, och trots att granen stod betänkligt nära så klarade den sig utan färg! Som jag skrev igår; även när vi inte tänker hela vägen från början så brukar det lösa sig i slutänden!! 

 

Hembakat vörtbröd

Vörtbröd

  
Choklad- och lakritsfudge

Choklad- och lakritsfudge. Den är galet god!!

  Julbak 
När vi hade ätit och gått med hundarna och nästan hade bestämt oss för att gå och lägga oss så kom vi på att vi skulle bära in en gammal arbetsbänk som har stått i Lillskolan. Sagt och gjort! Nu står den i köket och ska fixas till. Men det får ni se och höra mer om imorgon! 

Nu är dagen slut, och jag med den! Så nu ska jag göra som Alvin – gå och kura ihop mig i min säng! Godnatt alla fina!! ❤️

Kramar Catharina ❤️

 

En trött chihuahua

Det tar på krafterna att göra julgodis! 😊

  
Frostdag  Utsikt från mitt kök 

2 reaktioner på ”En lång dag 

  1. Vad ni har varit flitiga idag. Måste pröva de där saffranskolakakorna, de låter farligt goda.
    Vi gjorde också lite godis, men är fortfarande trött och sliten efter glöggmys hos goda vänner i fredags. Blev mest vila idag och plantering av tulpanlökar. Sov gott! 💗

    • De är farligt goda!!! 😁 Får nog låsa in dem är jag rädd!! 😄
      Ja det är ju tyvärr så när man inte funkar riktigt att saker tar en massa energi! Klokt av dig att vila och ta det lugnt!! ❤️ Önskar dig och familjen en skön jul!! Kram ☺️❤️

Kommentera

