Jul på gång i gamla skolan 

 Jul i gamla skolan 
Vit målad murstock, klädd gran utan färgstänk, och den står fortfarande upp trots att vi både har flyttat rundor med den och klätt den! 

Den här dagen har vi julhandlat, hämtat tapeter, köpt minigran och klätt granen! Trots alla julförberedelser så är det dåligt med julfeelingen….. Men den kanske kommer. Just nu håller D på med julskinkan, så det doftar verkligen jul i hela huset! Men men, oavsett känslan så är det jul på gång i gamla skolan i Kulleryd! Vår första jul i hela huset! Vi har forfarande möbler lite mitt i rummen, men det kommer att komma lite julinsprierade bilder härifrån endera dagen! 

När vi hämtade tapeterna (gissa om det kliar i fingrarna att dra igång och tapetsera i biblioteket!!!!! Men eftersom värken är ettrig just nu så får jag låta bli om jag vill vara i hyfsat skick till julafton. Så tapeterna får vänta….) så köpte vi också färg till den där arbetsbänken som jag nämnde igår! 

 En gammal arbetsbänk från skolan  
Arbetsbänk från den gamla skolan 
Den kommer att bli mattsvart, och brädorna ovanpå ska oljas! Den är så häftig! Jag bara älskar den!! 

Nu ska jag sticka några avkopplande varv på en julklapp, och sen blir det sängen! Sov gott alla fina där ute i livet! Stressa inte ihjäl dig! Tänk att tillräckligt är bra nog! ❤️
Kramar Catharina ❤️

 Lillgranen i skolan  
Vinter vid ån 

Kommentera

