Mitt december

December närmar sig sitt slut, och med det även året 2015! Jag ska inte fundera över året riktigt än – det är ju trots allt ett par dagar kvar – men en liten tillbakablick på decembermånad gör jag ikväll! 

December är för mig månaden som har varit fylld av förväntan, kurande i soffan i vintermörkret, adventstiden med massor av ljus! Längtan efter vinter, snö och kyla, julbak och pyssel, lite stress och ett och annat måste – trots att jag verkligen försöker släppa alla krav och måsten. 

Det har varit månaden då vår flock utökades med hund nummer fem! Så kan det bli! Och även om det inte var tänkt att vi skulle ha fler hundar, så blev det hur bra som helst! Hugo tyckte det blev jobbigt när lille E kom, och då fick vi lösa det så att alla kan må bra, känna sig trygga och trivas – föräldrar, bebis och hund!

Det har varit härliga promenader i såväl sol som storm! Vackra frostmorgnar och sagolika solnedgångar! Möte med fem stora vildsvin, men också med ekorren på vår vedhög! 

Golvsocklarna har kommit på plats, vi har valt tapet till biblioteket och tagit in den fräcka rostiga arbetsbänken som stod i Lillskolan (efter 1,5 års påtryckningar på älsklingen som var mer tveksam och inte alls så entusiastisk som jag! Men skam den som ger sig!)

Det har också varit familjemiddagar, bebismys, julfirande, julgranar i varje vrå och en hel massa glögg! Men nu har till och med den store glöggälskaren (D) fått nog! 

Mitt december i collage;

 Collage från Kulleryd  
Collage från gamla skolan  Collage 
Nu ser vi fram emot ytterligare några lediga, mysiga dagar då vi får avsluta december och året 2015, och gå vidare in i ny månad och nytt år! 

Som jag skrev om igår – så tänker jag mer och mer! Lyckan hittar jag bara här och nu! Bara i mig själv! Jag har ett val varje morgon ~ att välja att se det som känns jobbigt och tungt, eller att se det som är bra, härligt och fint i mitt liv! Jag vet vad jag väljer! ❤️

Nu ska den sista (?) glöggen för i år avnjutas, ihop med lite av det goda från godisbordet! Nån måste ju äta upp det!! 

Ha en skön kväll alla fina där ute i livet!! ❤️

Kramar Catharina ❤️

 Frostmorgon  

 Julgodis på gång 
 

2 reaktioner på ”Mitt december

  1. Grattis till ny vovve! 🐶
    Åh ja den härliga adventstiden gick alldeles för fort. Men längtar nu till ljusare tider.
    Intressant det där med vargflocken, får fundera lite på det.
    Gott slut och ett riktigt gott nytt år till dig och din flock. 💗💗💗

    • Tack snälla du! Jag hoppas att du och de dina får en fin nyårsafton och att 2016 blir ett bra år! 💗
      Just nu velar jag mellan längtan efter vinter och snö, och längtan efter våren! 😄 Men bara det att det blir ljusare gör ju gott för humöret och själen!! Var rädd om dig!! 💕 Kram

Kommentera

