Året 2015 – och det som ska komma

 Collage 2015 
När jag tittar igenom bilderna i min telefon från året 2015 så ser jag hur mycket vi har gjort, och hur mycket som har hänt! 

För exakt ett år sedan väntade vi på att snickarna skulle komma och påbörja ”den stora renoveringen” av våra två skolsalar. Med gemensamma krafter har vi förvandlat dem från schabbiga skolsalar till trivsamma rum och hela huset hänger äntligen samman! 

Det här året har vi målat, drevat, skrapat fönster, målat igen, tapetserat, skruvat och spikat, målat ännu mer, skurat golv och målat ytterligare lite till…. Vi har lärt oss så mycket om gamla hus och byggnadsvård – och det blir bara roligare och roligare ju mer vi lär oss! 

Det är också året då familjen utökades med en underbar liten människa! Året då lille E föddes! Vi hade en härlig sommar och en galet vacker höst! Massor med skogspromenader, bärplockning och fotografering med min nya kamera! 

Inte mycket vinter, men massor med julkänsla i vårt hus! Vi har bott in oss, tar den forsatta renoveringen i mindre steg och njuter av att få bo och leva just här! Njuter av vår familj och våra vänner! Njuter av att bara vara och av det stora och häftiga med att ha vuxna barn som vi kan umgås, prata allvar och skratta med!
2015 är också året då D bytte jobb och fick landa. Då jag trodde att jag skulle komma igång och kunna börja arbeta några procent….men efter ett års arbetsträning står jag ännu på GÅ. Utan att veta åt vilket håll det är meningen att jag ska gå, utan att veta vad som kommer att hända under det kommande året. Men jag ser på framtiden med tillförsikt och litar på att det som ska ske kommer att ske och att det blir bra i slutänden! Precis som renoveringen är inne i fasen ”ett steg i taget” så ser jag på mitt tillfrisknande och min fortsatta klättring upp ur utmattningsgropen på samma sätt; ett steg i taget. 

Vad som ligger framför oss vet vi inte! För en del är det oroande och jobbigt, för andra härligt och spännande! Jag tänker på det nya året som en tom anteckningsbok; just nu är alla bladen blanka, och bit för bit kommer den att fyllas av glädje, sorg, motgång, medgång, tårar, skratt – fyllas med allt det som är livet! De flesta bladen skriver vi själva, en del blad är det andra som skriver. Men oavsett om det är vi själva eller någon annan som skriver för tillfället, så har vi alltid möjlighet att välja vad vi vill göra av det som vårt liv fylls med – hur vi vill hantera det!

Jag önskar, hoppas och vill göra 2016 till ett år då jag får möta nya människor, får nya möjligheter! Då jag får öppna några nya dörrar och stänga några gamla! 

Jag önskar, hoppas och vill att människor ska fortsätta visa medmänsklighet och empati, så att kärleken och de goda krafterna får växa och bli starkare än alla onda strömningar i vår värld! 

Jag tänker fortsätta att tro på människors inneboende godhet och förmåga att se varandra, att ta hand om varandra – oavsett det handlar om vän eller främling! Låt 2016 bli året då vi utmanar oss själva, våra gränser och vår nyfikenhet på det som är nytt och annorlunda! Lära oss något nytt och se andra människor som resurser, inte som hot!

Jag önskar, hoppas och vill att var och en av oss ska vara rädd om sig själv! Sätta gränser, göra prioriteringar och visa oss själva respekt så att vi kan må bra! Hitta platser och stunder att få vila och återhämtning! 

Tack för att ni läser, följer, delar och kommenterar min blogg! Utan er skulle det jag skriver inte vara något! Att veta att ni finns där ute ger mig inspiration och jag hoppas att jag får ge er inspiration och tankar att ta med er! Tack för att ni finns! ❤️

Jag vill redan nu passar på att önska er alla underbara människor en fin nyårsafton och ETT RIKTIGT GOTT NYTT VÄLSIGNAT ÅR! ❤️

Kramar Catharina ❤️

 Nostalgie ros  
Trädgård 

Kommentera

