Ett nytt år

God fortsättning! Ett år har avslutats och ett nytt år ligger framför oss! Hoppas att ni hade en härlig nyårsafton! Här var det lugnt och stillsamt – vi åt en god middag, spelade tärning, stickade lite, pratade om året som gått och om drömmar och tankar inför det som ligger framför oss! Inte nödvändigtvis under 2016…. En del processer tar tid och kanske ska de påbörjas under det här året för att landa någonstans i framtiden! Det är viktigt att ha långsiktiga drömmar och planer också. 

Men vi konstaterade också att vårt liv sällan har blivit så som vi har trott och tänkt, så vi tar en bit, en fas, i taget, så får vi se vad som dyker upp längs vägen, och hur det blir längre fram! 

För några år sedan hade det tänket gett mig krupp – för att jag ville ha koll och veta och planera….. Men som sagt; det händer saker vi inte styr över och då tar livet en annan riktning än den en hade tänkt! Nu har jag lärt mig att det är enklare att acceptera att det är så det är, än att försöka göra en plan över något som en ändå inte har en aning om hur det kommer att bli! Det betyder förstås inte att jag kan släppa och inte ha någon plan alls – men jag försöker ta med i beräkningen att det sällan blir som jag tänk mig! Många gånger blir det annorlunda – men bättre!

Så inför året 2016 har jag färre färdiga bilder av hur jag tror och vill att det ska bli! Jag har en bild av vart jag vill landa! Men när det blir och vilka vägar jag måste ta för att komma dit – det får livet och framtiden utvisa! 

Nu önskar jag er en fin nyårsdag och en skön helg!! Njut av att vara här och nu! Se på framtiden med nyfikenhet, men låt den komma till dig istället för att springa den till mötes! 

Kramar Catharina ❤️

De här orden försöker jag leva efter; 

 Vad är viktigt i livet?  
Våren i vårt kök  Nyårsfirande 

Kommentera

