En briljant idé! Eller ”om att lyssna till dem som vet bäst”…

Ibland funkar inte tankarna hela vägen!! (Ganska ofta numera…) Som t.ex. förra veckan när jag och J kom på den briljanta idéen att när D åker på kurs, så följer vi med! Så stannar vi ett par dagar och njuter av storstadslivet! Som omväxling till lantlivet här hemma! Just i den stunden hade jag glömt, eller förträngt, att storstadspuls inte funkar ihop med min hjärna nu för tiden! 

Men sagt är sagt, så nu har vi ägnat några dagar åt att fundera ut vart vi ska lämna alla hundar. Naturligtvis på olika ställen! För ingen vill passa fem hundar samtidigt! Så vi har fyra hundvakter! Ja, och så katten och kattvakten här hemma! 

Det är vid sådana tillfällen jag undrar hur det kunde bli så här – att vi har fem hundar och en katt…. 

En dag kanske jag kommer på svaret….eller så skaffar vi höns också, av bara farten! Man vet aldrig vad som kan hända i det här huset! 

Men egentligen klagar jag inte alls! Jag älskar mitt liv, och är glad för att jag med åren har lärt mig att ta mindre allvarligt på saker. Att ibland våga hoppa fastän jag inte har en aning om vart jag kommer att landa! Som när vi flyttade till exempel! Eller som när alla hundar, utom den förste, liksom bara har kommit in i vårt liv utan att det var tänkt så! Många tyckte att vi var galna – både när vi skulle flytta och för varje hund som kommit hit – men för oss har det känts rätt och blivit bra! 

Det finns en del erfarenheter i mitt liv som jag gärna hade varit utan. Samtidigt har jag lärt mig en massa av just de där jobbiga erfarenhetena. Kanske är det där med att öva på att släppa kontrollen en sådan sak. Att våga släppa taget – för saker blir ändå sällan så som man har tänkt sig! Att ha tillit till att det kommer att ordna sig – på något sätt. Det funkar inte alltid när jag tänker på det – då kommer oron och alla ”tänk-om-tankar” – men min erfarenhet säger mig att det under mitt liv hittills i stort sett alltid har löst sig! På ett eller annat sätt. Och om det sättet inte har varit helt okej så har jag fått tänka om eller hitta en annan väg till lösningen!

Så, för att knyta ihop med det jag började med, så tänker jag att även om storstad några dagar är kass just nu, så kan jag alltid gå och vila när jag inte orkar! Eller sitta i ett hörn på ett café och dricka kaffe! Medan J shoppar! 

En sak i taget! Jag behöver inte ha koll på läget, för det löser sig! Även om jag inte lyssnade på min kropp och min hjärna när  jag tog beslutet, så kan jag ju göra det när vi väl är där! 

Förresten är det ju alltid viktigt att lyssna på sin kropp och sin själ! (Inte bara när den är utmattad) Hittade en text: If you listen to your body when it wispers, you won’t have to hear it scream”. 

Så var rädd om dig! Lyssna på din kropp och din själ! De vet vad du behöver! Respektera det! ❤️ 

Kramar Catharina ❤️

 Vintervy  

Vinterhav  vinter i vår trädgård 

2 reaktioner på ”En briljant idé! Eller ”om att lyssna till dem som vet bäst”…

  1. Så sant du skriver….”att ha tillit till att det ordnar sig”..tänkte samma då vi flyttade in i det gamla mejeriet och började vår renoveringsresa. Trevlig blogg du har. Varma hälsningar Mia

Kommentera

