Det finns dagar….

Det finns bra dagar och det finns dåliga dagar. Idag är en mental skitdag. Det är så det är ibland – livet. 

För det mesta ser jag saker ur ett positivt perspektiv, så såna här dagar får bara var som de är. Jag vet att imorgon är en ny dag och då kommer det är kännas på ett annat sätt. 

Just idag hade jag velat sitta på en sten vid havet och låta vinden och vågorna blåsa bort alla tankar! Men att sitta vid havet i ösregn är inte skönt särskilt länge! Så det blev underställ, träningskläder, mössa och vantar, och ett löppass i ösregn istället. Det hjälper nästan alltid mot mentala skitdagar! 

Och medan jag andas i takt med mina steg mot asfalten så tänker jag att bara jag kan ta ansvar för hur jag mår. Jag kan aldrig skylla mitt mående på någon annan. Aldrig göra någon annan ansvarig för att jag ska må bättre. Inte heller kräva att andra ska förstå. För ingen kan fullt ut veta och förstå hur det är att vara jag just nu. 

Precis som jag aldrig kan veta hur en annan människa mår och vad hon bär med sig. Det har jag ingen aning om. Därför måste vi vara försiktiga med hur vi hanterar människor omkring oss. Vi kan aldrig döma en annan människa för att hon eller han inte förstår, utan försöka mötas i respekt för varandras historia och bagage. 

Så var och en av oss har ansvar för hur vi själva mår. Vi kan inte alltid styra hur vi mår, eller det som händer i livet, men vi kan alltid välja hur vi hanterar det! 

Vi måste även möta oss själva med kärlek och respekt ~ de dagar då ingenting fungerar! ❤️ Inte döma oss själva för att det är som det är. För att vi mår som vi mår. Just nu är det som det är, och då är det okej. Då får det vara så. För det kommer inte att vara så för evigt! 

Sådana dagar är det viktigt för mig att försöka hitta det där lilla som hjälper mig igenom dagen, som får den att kännas lite mindre tung, som hjälper mig att hantera den. Som en kopp kaffe och en chokladbit. Som en hund i mitt knä. Som en runda i skogen. Som ett löppass i ösregn…… 

Var rädd om dig! Och visa dig själv extra mycket kärlek de dagar som är riktiga skitdagar! ❤️

Kramar Catharina 💕

 Vid havet  

Stormhav   

Kommentera

